آغاز سخنرانی رهبر انقلاب در مرقد امام خمینی(ره) علی باقری راهی لبنان شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) روز پایانی ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد حزب‌الله مقر نظامیان صهیونیستی را با کاتیوشا هدف قرار داد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) صبح فردا (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام‌خمینی‌(ره) غرق شدن ده‌ها اوکراینی هنگام فرار از مرز‌ها حملات موشکی و پهپادی حزب الله به نهاریا و حیفا (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: تمام هیمنه آمریکایی‌ها و اسرائیل درهم شکسته است | این روزها غم مضاعفی بر دل داریم مالدیو ورود اسرائیلی‌ها را ممنوع کرد زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست سختی بر اوکراین تحمیل می‌کند آژیر هشدار در سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد
سرخط خبرها

توافق کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای فعال کردن سیستم اشتراک‌گذاری اطلاعات موشکی کره شمالی

  • کد خبر: ۱۹۴۰۹۷
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
توافق کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای فعال کردن سیستم اشتراک‌گذاری اطلاعات موشکی کره شمالی
کره جنوبی، آمریکا و ژاپن امروز یکشنبه توافق کردند که سیستم هشدار موشکی لحظه‌ای کره شمالی را ماه آینده میلادی (آذر-دی) فعال کنند تا پرتاب‌های موشکی بالستیک کره شمالی را بهتر شناسایی و ارزیابی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سران نظامی این سه کشور در نشست خود به مناسبت حضور لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در سئول و دیدار با شین وون شیک، همتای کره‌ای او به توافق رسیدند. مینورو کیهارا وزیر دفاع ژاپن با تماس ویدیویی در این جلسه حضور داشت.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است به عقیده وزیران سه کشور، آماده سازی این سازوکار اشتراک گذاری لحظه‌ای در مراحل نهایی خود به سر می‌برد. این مکانیسم برای افزایش توانمندی هر یک از این کشور‌ها در شناسایی و ارزیابی موشک‌های کره شمالی طراحی شده است. آنان توافق کردند که این سازوکار را در ماه دسامبر رسما فعال سازی کنند.

این سه مقام نظامی همچنین توافق کردند تا برای انجام رزمایش‌های سه جانبه در انتهای سال جاری میلادی ۲۰۲۳ برنامه ریزی کنند تا تمرینات نظامی خود را از ماه ژانویه ۲۰۲۴ (دی-بهمن) هدفمندتر و موثرتر آغاز کنند.

آنان همچنین توافق کردند که در آینده نیز رزمایش‌های نظامی سه جانبه خود را در زمینه‌های مختلفی گسترش دهند.

این توافق در حالی انجام شد که آمریکا و دو متحد آسیایی وی در تلاش هستند تا همکاری‌های امنیتی سه جانبه خود را افزایش دهند، زیرا روابط توکیو و سئول نیز به طور موثری گسترش یافته است.

ماه گذشته میلادی، این سه کشور پس از نزدیک به ۷ سال، اولین رزمایش هوایی مشترک خود و یک رزمایش بازدارندگی دریایی را در نزدیکی شبه جزیره کره برگزار کردند.

در این دیدار، وزیران اقدامات موشکی و هسته‌ای اخیر پیونگ یانگ را محکوم کردند و متعهد شدند که برای دستیابی به هدف مشترک خود یعنی «خلع سلاح کامل هسته‌ای کره شمالی» همراه با رعایت قواعد شورای امنیت سازمان ملل همکاری نزدیکی داشته باشند.

سازمان اطلاعات کره جنوبی به تازگی گفته است که به نظر می‌رسد کره شمالی در آخرین مرحله آماده سازی سومین پرتاب موشک هواسونگ-۱۸ خود به سر می‌برد. دو پرتاب قبلی پیونگ یانگ موفقیتی در پی نداشت.

بعد از دومین پرتاب ناموفق این موشک در ماه اوت (مرداد-شهریور)، کره شمالی اعلام کرد که این موشک را در ماه اکتبر (مهر-آبان) مجددا آزمایش خواهد کرد. اما تاکنون هیچ پرتابی انجام نشده است و کره شمالی نیز درباره اینکه چرا این پرتاب به تعویق افتاده یا اینکه چه زمانی قرار است صورت بگیرد، چیزی نگفته است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->